Velkommen til Louis Petersens Børnegård

Louis P er en integreret og selvejende institution, der består af 6 vuggestuestuer, 4 børnehavestuer og en skovbørnehave.

Vores hovedformål er at have glade børn i trivsel, som er trygge og udvikler sig i vante rammer med kendte ansigter. Vi har en tilgang til børnene, der er anerkendende og ressourcefokuseret, ligesom vi følger de kommunalt fastsatte læreplaner. Det er vigtigt for os at have et fysisk, psykisk og æstetisk børnemiljø, som fremmer børnenes trivsel, sundhed, udvikling og læring, og som fremme børnenes læring og udvikling af kompetencer gennem oplevelser, leg og pædagogisk tilrettelagte aktiviteter, der giver børn mulighed for fordybelse, udforskning og erfaring. Vi søger, at give børnene medbestemmelse, medansvar og forståelse for demokrati i børnehøjde, heri bidrage til at udvikle børnenes selvstændighed og evner til at indgå i forpligtende fællesskaber.

Vores pædagogiske læreplan indeholder temaer for børnenes læring om:

·         Alsidig personlig udvikling,

·         Sociale kompetencer,

·         Sproglig udvikling,

·         Krop og bevægelse,

·         Naturen og naturfænomener,

·         Kulturelle udtryksformer og værdier.

Vi går også op i at vores medarbejdere trives og får mulighed for medbestemmelse, herunder lade sig inspirere af hvor børnenes opmærksomhed måtte være. Louis P har mange pædagoger, som har været ansat i lang tid og derfor en høj medarbejdertrivsel. Vi har også flere medarbejder, der er kommet retur efter at være på uddannelse, arbejdet i anden branche eller lignende.

At Louis P er en integreret institution, betyder blandt andet, at vi kan tilbyde alle vores vuggestuebørn en børnehaveplads i samme institution og med en glidende overgang i kendte rammer, således at det sker på barnets præmisser og barnet langsomt og trygt lærer den nye stue og de voksne at kende inden skiftet sker.

Louis P er en selvejende daginstitution, der drives af private på baggrund af en indgået driftsaftale med kommunalbestyrelsen. Louis P er også underlagt kommunalt tilsyn og modtager tilskud fra kommunen til dækning af institutionens udgifter.